
....................................ENTER.................................
Nos, Noé idén újabb, nyíltan szexuális, de sőt drogos filmmel van versenyben, mit ne mondjak, nem sok eséllyel. Ritka a búgás a premieren, az Enter the Void azonban megkapta a magáét a Lumiere teremben. A dolog nem meglepő, az emberek ugyanis elég nehezen viselték a Tokyo magánlakásai és középületei feletti két és fél órás lebegést, mely a történet szerint a főhős frissen kiszabadult lelkének pislákolása. Történik ugyanis, hogy egy tejfeles képű amerikai gyerek a japán fővárosban keveredik drogkereskedelembe, de miután egyik haverja földobja őt, a rendőrök egy klotyóban lelövik, és lelke a tibeti Halottaskönyv leírásának megfelelően lebegésbe kezd. Az Enter the Void a rendező definíciója szerint pszichedelikus melodráma, de valójában hosszan elnyújtott tripfilm. Már a cselekmény elején a főhős szemszögéből látjuk a történéseket (a kamera pislog is!), majd némi DMT bevitele után adódik egy kedves fraktál-tépelődés, a lövés után pedig csak a lebegés. Megtudjuk, Tokyo mocskos utcáin és klubjaiban ki hogyan él tovább a teherrel, és láthatunk régi emlékeket is - csak hogy tisztább legyen a kép. A lebegő, fényes tárgyakon keresztül hatoló kamera képe finoman szólva kikészíti a nézőt, mert a dolgok csak történnek és történnek, a szereplők viszonylag hamar dugásra fanyalodnak, a bonyodalom csak nem akar megoldódni, a szék pedig kényelmetlen.

Hősünk a Halottaskönyv utasításai szerint szépen megtalálja halála értelmét, és új életében remélhetőleg úgy fog félni a drogoktól, mint uszkár a hajfestéktől. És talán Gaspar Noé is elgondolkodik azon, hogy filmjét a nézők nézik.
No comments:
Post a Comment